[ Seorang Melayu di Pekan Pitas ] – Episod 5: 6 bulan

+ Aku bukan kira tempoh mengandung si isteri. Lagipun memang belum ada isteri. Ya, blog ini sangat berhabuk. Hampir 3 bulan tidak menambah apa-apa cerita, coretan mahupun kutukan dalam blog. Senang cerita, aku malas. :D

+  6 bulan cuba untuk menyesuaikan diri. Alhamdulillah, ada perkara yang boleh dihadam, ada juga aku biarkan ditepi. Lantaklah dia kat tepi tu. Konklusinya, 6 bulan yang lalu malas jadi teman rapat. He he he.

+ Sempat pulang ke kampung 3 minggu, banyak cerita, berita dan peristiwa. Paling popular, cerita kahwin. Makin lama makin kurang yang berstatus bujang dalam ‘liga’ kawan-kawan aku. Malah ada yang sudah masuk ‘liga’ lain; ‘Liga Bung Mokhtar’. Bak kata kawan-kawan yang tahu; “Biarlah, asalkan dia bahagia.” Aku bukan anti poligami, cuma adakah berbaloi menderhakai orang tua?

+ Aku banyak ketinggalan berita-berita semasa. Malas baca surat khabar, malas dengar berita. Tahu-tahu, semalam 40 ‘ulamak muda’ masuk UMNO. Biarlah 40 orang berjanggut dan berketayap putih itu masuk UMNO dan kemudian dapat gelaran ‘ulamak muda’. Sekurang-kurang di Malaysia ini sudah bertambah lagi 40 orang ‘ulamak’kan?

+ Owh, saya tidak berpolitik di blog apatah lagi di masjid. Dapat tulah nanti. Saya cuma mengulas laporan akhbar sahaja :)

+ Chow!

+

Tinggalkan komen

Tiada komen.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

