[ Aku Sokong ]

+ Oleh sebab aku belum dapat gaji lagi, aku perlu sokong apa-apa usaha yang kerajaan buat sebab aku kakitangan kerajaan. Jadi, 1Malaysia itu aku sokong. Kita kena sokong sebab kerajaan kata ekonomi sudah semakin kukuh. Maka 1Malaysia akan merasa nikmat kekukuhan ekonomi tersebut sikit masa lagi. Mana boleh kerajaan bagi-bagi. Kalau Polis naik gaji, esok lusa mesti cikgu naik gaji. Lusa tulat agaknya kerani-kerana pun naik gaji. 1Malaysia naik gaji. Sebab itu aku sokong.

+ Aku sokong juga bila kerajaan mahu laksana hukuman rotan syariah. Mana boleh tak sokong. Orang Islam minum arak kena rotan, orang berzina kena rotan. Bagus la tu. Siapa tak sokong maknanya dia suka duduk penjara dari kena rotan lepas tu boleh balik rumah insafkan diri. Kerajaan marah Penang tak buat perarakan Maulid Nabi pun aku sokong. Apa la tak buat jalan-jalan keliling kampung sambil selawat banyak pahala berselawat tu. Badan pun sihat. Biarlah negeri aku sendiri pun tak buat. Agaknya orang-orang negeri aku dah letih buat tahun-tahun sudah. Tahun ni rehat dulu. Tahun depan buat lagi. Apa-apa hal aku tetap sokong kerajaan yang suruh buat perarakan Maulid Nabi.

+ Aku pun sokong juga kerajaan kata Anwar liwat Saiful. Ehh … kerajaan kata ya? Bukan Saiful yang kata?

+ Chow!

2 Komen

  1. ehehehehe

  2. salam maulidur Rasul dari bumi Dublin, Ireland.. blog walking kejap.. rajin2, jemput laa singgah ke my blog.. :)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

