[ Seorang Melayu di Pekan Pitas ] – Episod 3: Diam

+ Aku kira, buat masa kini aku perlu diam tanda setuju. Tidak. Diam tanda ‘saya orang baru. Kalau saya bantah nanti kamu kata saya tunjuk lagak. Mentang-mentang DG41.’

+ Sebenarnya, aku bukan seorang yang suka taat dengan arahan. Sedangkan arahan-arahan yang berprosuder aku boleh elak-elak, bantah-bantah, inikan pula arahan bertentangan dengan prosuder. Cuma, oleh kerana masih baru, aku diamkan dahulu. Mudah-mudahan arahan tersebut digugurkan dengan bantuan orang-orang prosuder nanti.

+ Seorang Guru Pendidikan Khas tidak boleh mengajar aliran perdana atau pun aliran pra-sekolah. Itu prosuder. Walaupun sudah diterangkan, arahan tetap sampai. Agaknya mahu diterangkan dalam Bahasa Arab kot. Maka, berkuatkuasa minggu hadapan, jadual aku terselit 120 minit di Pra-sekolah. Bukan tidak mahu menyampaikan ilmu; Tetapi cara arahan tersebut disampaikan amat mendukacitakan.

+ Ya, kadang-kadang diam itu salah satu cara sunnah disampaikan. Maka biarlah aku berdiam.

+ Chow!

1 Komen

  1. This web site does not show up appropriately on my iphone 4 – you might wanna try and repair that


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

  • [ Taqwim ]

    Februari 2010
    M T W T F S S
    « Jan   Mar »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
  • [ Cuba lihat dari bawah tapak kaki ]

    "Jika kau rasa pilihan kau tidak tepat, sebenarnya kau salah lihat. Setiap pilihan pasti ada risiko; Cara kau mengatasi risiko menentukan tepat atau tidak pilihan itu."

    + Mula berblog pada Mac 2004

    + Blog ini bermula Oktober 2008