[ Dari bukit ke lembah ] – Cartooned Edition

+ Chow!

6 Komen

  1. dlm kesibukan berpraktikal masih sempat melukis ..bila sesuatu itu dibuat kerana minat, ianya langsung tak memenatkan kita..=)

  2. yang ni lukis masa diploma hari tu.. utk majalah kenangan :)

  3. salam. betul ke semua pilihan itu betul….saya rasa kadang-kadang tidak juga. kadang-kadang kita akan tersalah pilih dek kerana hati yang buta dengan ilmu atau sengaja membutakan hati untuk mencapai sesuatu yang disukai…

  4. Pilihan yang saya maksudkan adalah zat pilihan itu. Contoh kita diberi pilihan syurga dan neraka. Maka syurga tak salah, neraka juga tiada salah. Cuma mampukah kita nak hadapi risiko berada di neraka?

  5. memang semua orang tidak mahu memilih neraka.tetapi kadang-kadang kita tidak sedar yang kita sudah berada di jalan neraka kerana terlalu lalai dengan nikmat dunia….manusia diciptakan dengan sifat pelupa. oleh itu, jika tiada sesiapa yang mengingatkann maka ia akan terus hanyut dengan godaan dunia..tetapi bergantung dengan iman yang ada di dada, sebab iman inilah yang akan menyedarkan kembali….

  6. Sebab mahu mengingatkanlah saya tulis pendapat-pendapat saya di blog ni :) Cuma dengan gaya bahasa yang sedikit lain. Selalu kita dengar dan baca, ‘Jauhi sifat-sifat dan pelakuan maksiat, nanti balasannya neraka.’ Perkara yang biasa kdg-kdg tidak diambil kisah. Cuba tukar sikit cara, mudah-mudah akan di ambil perhatian :)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s