[ Dunia yang kecil ]

+ Kadang-kadang sejauh mana pun aku menjejak tanah-tanah asing, dunia aku masih kecil. Aku masih dipertemukan dengan mereka-mereka dari zaman lampau. Seperti dihantar guna mesin masa. Maka aku yakin, Allah kecilkan dunia aku supaya aku ingat, manusia tidak boleh hidup seorang. Jika bukan untuk hari ini, mungkin masa depan nanti kita perlu mereka dari zaman lampau itu. Bukan bermaksud mahu ambil kesempatan, namun mana ada manusia yang boleh hidup dengan semata kederat sendiri? Jika ada cuba buktikan.

+ Sabtu dan Ahad lepas aku dipertemukan dengan dua kawan lama. Seorang kenalan semasa di Mesir dan seorang lagi rakan sekelas semasa tingkatan 6 di Pekan dahulu.  Walaupun pertemuan yang seketika, mungkin satu hari nanti aku perlukan mereka menjadi teman minum jika tersesat ke tempat mereka. Rasional kan?

+ Cuma aku masih terfikir, sama ada dunia ini kecil atau aku hanya berlegar ditempat yang sama? Perlukah aku keluar lagi?

+ Chow!

Tinggalkan komen

Tiada komen.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

