[ Cuba berfikir ibarat seorang wartawan ]

+ Satu Malaya dah tau siapa menang siapa kalah. Tak kiralah sama ada undi itu melambangkan sokongan ke, apa ke, janji kalau lawan bola, keputusannya adalah 2-1. Yang score 2 la yang menangkan?

+ Maka aku cuba berfikir ibarat seorang wartawan yang ingin menulis berita panas ini. Agak-agak korang, tajuk apa yang paling sesuai dipapar dimuka depan? Tapi yang pelik dan hairan di Berita Harian (Baca: Hairan) tajuk besarnya: ‘BN KEKAL BATANG AIR’. Aku terlepas sesuatukah?

+ Aku kira usaha untuk berfikir ibarat seorang wartawan sudah jumpa jalan buntu. Agaknya tren menulis berita utama adalah dengan menghebahkan gol saguhati secara komersil berbanding dengan gol-gol kemenangan. Tak faham aku.

+ Ulasan lain-lain itu aku tak kisah sebab memang dari dulu mereka mengulas dengan uslub kehairanan itu. Jadi kesimpulannya, aku tidak layak jadi wartawan macam mereka :)

+ Chow!

3 Komen

  1. Kamu layak jadi wartawan seperti yang kamu mahu. Dengan syarat, suratkhabar itu, kamu ada syer sekurang-kurangnya 45%. Saya kira begitu.

  2. kamu minat jadi wartawan politik??? bukan sukan atau atau gusip2 artis??? =)

  3. To BAYAN: Owh, bab kira-kira saya kurang arif.. tambah pula syer ratus-ratus ini. :) Jadi wartawan pun kena pandai kira kira ye? Hu hu hu

    To Pu3 Senandung: Aik, sudah bersenandung pula? Tidak berminat cuma cuba-cuba fikir. :)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

  • [ Taqwim ]

    April 2009
    M T W T F S S
    « Mar   May »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • [ Cuba lihat dari bawah tapak kaki ]

    "Jika kau rasa pilihan kau tidak tepat, sebenarnya kau salah lihat. Setiap pilihan pasti ada risiko; Cara kau mengatasi risiko menentukan tepat atau tidak pilihan itu."

    + Mula berblog pada Mac 2004

    + Blog ini bermula Oktober 2008