[ Dari bukit ke lembah ] – Episod 13: Masuk hutan keluar reunion

+ Bukan aku tak pernah berkhemah. Masuk hutan keluar hutan antara hobi. Tapi dalam banyak-banyak hutan yang aku masuk, dalam banyak-banyak perkhemahan yang aku ikut, kali inilah yang paling memorabel.

+ Bukan sebab tempat yang aku baru sampai. Walhal tempat itu tidak la secantik Bekelah di Maran, atau senyaman Tasik Bera. Tapi suasana orang-orang dewasa dikhemahkan memang kali pertama aku lalui. Tak banyak perkara yang boleh aku ceritakan tanpa gambar-gambar. Penyakit lupa pula semakin kuat. Kali ini lupa lagi bawa kemera. Terpaksa la menumpang kemera orang. Nanti sudah aku kumpul-kumpulkan aku tayang di sini ya.

+ Cuma perkhemahan kali ini mengorbankan henset kesayangan aku yang buat kuat lentang dalam khemah yang masuk air hujan. Terus kiok. Dah ajal dia, aku redhakan je la. Agak-agak korang henset mana yang sesuai untuk aku pakai nanti?

+ Keluar hutan aku terus ke reunion SMAPT bacth SPM 98 dan sewaktu dengannya. Pertemuan kali pertama ini menemukan aku dengan beberapa rakan yang memang 11 tahun aku tak jumpa. Ya, sejak habis SPM dulu. Antaranya Sopi Jan. Memang ini la first time jumpa dia sejak 11 tahun dulu. Kemudian orang yang sangat-sangat aku nak jumpa sejak sampai Malaysia dulu pun aku jumpa hari ini. Achu Yati dua pupu aku. Seterusnya Lan, sehabat sebilik masa di Kuliah juga datang. Kira aku berpuas hati dengan hasil pertemuan ini walaupun masih letih dek pekhemahan.

+ Ya, 3 hari yang memenatkan fizikal tetapi menenangkan emosi yang tempoh hari kacau bilau. Terima kasih kawan-kawan. :)

+ Chow!

1 Komen

  1. Greate pieces. Keep posting such kind of info
    on your site. Im really impressed by your blog.
    Hello there, You’ve done a great job. I’ll definitely digg it
    and personally recommend to my friends. I am
    sure they will be benefited from this site.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

  • [ Taqwim ]

    Mac 2009
    M T W T F S S
    « Feb   Apr »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • [ Cuba lihat dari bawah tapak kaki ]

    "Jika kau rasa pilihan kau tidak tepat, sebenarnya kau salah lihat. Setiap pilihan pasti ada risiko; Cara kau mengatasi risiko menentukan tepat atau tidak pilihan itu."

    + Mula berblog pada Mac 2004

    + Blog ini bermula Oktober 2008