[ Tak dan memikir ]

+ P/s: Ini entri sambungan 2 entri sebelumnya yang bertajuk: [ Berfikir ibarat seorang politikus ]

+ Kali ini aku tak dan memikir. Tak sempat nak berangan-angan jadi seorang politikus. Mana tidaknya, politikus-politikus otai sudah masuk frame. Derhaka namanya kalau lawan senior-senior politikus yang sangat mahir masuk frame masa-masa kritikal macam ni. Jadi aku serahkan kepada mereka.

+ Seorang; benggali yang tidak habis-habis mahu tunjukkan dia betul. Padahal cuma pandai pusing-pusing ayat. Macam roda yang dia naik itu. Agaknya dia dah gila talakkan kerusi Ketua Pembangkang.

+Seorang; Si bangka yang memang suka sangat masuk frame masa-masa begini. Kononnya dialah yang paling cerdik di antara sekalian politikus yang ada. Padahal dialah yang paling keji. Ya, aku respek dia atas kekejiannya sebagai seorang politikus agung Tanah Melayu berdekad-dekad ini. Huh, aku terus teringat kata-kata orang; Orang baik selalunya umur pendek. Jadi cuba terbalikkan… Yang berumur panjang ni ramainya orang jahat la ek?

+ Dan yang paling aku tak faham… mana sesatnya makcik bangka berantai besar ni? Tetiba nak masuk frame? Owh, lupa pula, bulan depan kan mahu memilih politikus mana yang paling keji. Agak-agak makcik ada can tak?

+ Chow!

Tinggalkan komen

Tiada komen.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s