[ Berfikir ibarat seorang politikus ] – Episod 2

+ Aku teringat tentang gempar yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim sedikit masa dulu. Maka dikhabarkanlah bahawa Anwar cuba membeli ADUN di negeri-negeri seberang laut sana. Akhirnya senyap. Terlalu senyap. Malah tidak disebut-sebut langsung selepas berlalunya tarikh 16 September itu. Kini, yang menempelak Anwar Ibrahim ditempelak kembali dengan tempelakan-tempelakan mereka dahulu. Ya, memang itu resam politikus. Tempelak dan menempelak.

+ Cuma aku yang sedang berfikir ibarat seorang politikus ini terfikir; Agaknya strategi gempar Anwar dahulu sudah mendatangkan hasil. Ya, mahu tengok siapa yang mahu membeli siapa sebenarnya. Atau siapa yang paling jijik antara politikus-politikus yang ada.

+ Rasa-rasa kamu yang sama-sama berfikir ibarat seorang politikus bersama aku; Anwar mungkin sedang tersenyum sendirian kan?

+ Chow!

3 Komen

  1. Strategi perang tidak patut didedah kepada pihak lawan. Tetapi apabila strategi itu digembar-gemburkan, jika bukan kerana kedangkalan fikiran tentu ada muslihat di sebaliknya. Ya, saya juga ingin melihat apakah yang akan berlaku seterusnya.

    Sejujurnya,s aya langsung tidak menyokong agenda lompat-melompat ini sebagai kaedah mengambil alih pemerintahan biar siapa pun yang menganjurkannya. Tidak jujur dan tidak gentlemen. Mahu gaduh, masuk gelanggang dan bertarung secara adil.

  2. Salam…
    Yang Pasti nye…ko..dah terbeli kat U sana….kah…kah….kah…..
    En.Mat Ribut…marah…kalau…ko..ade…pasal xleh..nak tunjuk skil…dia…waa..kaaa…..

  3. wkakaka… x leh dtg ibam selalu kang kena hambat ngan van telekom Abg Mat… hu hu hu


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s