[ Dari bukit ke lembah ] – Episod 6: Culture Shock

+ Ya, aku kena kalcer shok.  Bukan aku tiba-tiba menguningkan rambut atau menyucuk lubang hidung dengan anting-anting, atau pergi poya-poya di Bukit Bintang. Huh, sedikit pun tak pernah terlintas mahu buat perkara-perkara jadah seperti itu.

+ Emosi aku tiba-tiba makin panas, makin marah. Kehidupan kampus di sini sangat-sangat menguji emosi. Encik-encik, puan-puan pensyarah pun pelbagai ragam yang mahu kita adaptasi. Campur pula dengan pelbagai isu yang meruntun emosi aku menjadi semakin panas. Ya, sekali aku keluar dari tempurung itu; Tiba-tiba tiada berjumpa air. Panas, sangat panas. Dan, aku tidak boleh berpatah balik.

+ Niat mahu belajar sahaja di sini semakin tergugat. Aku perlu tahu keadaan sekitar. Perlu adaptasi pelbagai isu. Kampus di tanah air ini bukan seperti di tanah gersang itu. Banyak yang perlu aku ambil tahu. Bukan kerana aku suka, tetapi kerana menyentuh isu-isu sensitif pegangan aku.

+ Chow!

+ P/s: PAS menang di Kuala Terengganu, kamu fikir siapa yang akan terduduk? Wan Farid? Pak Lah? Makcik Mun? Ahmad Said? Atau Tok Najib?

4 Komen

  1. apa yg buat jd panas sgt tu? teringin nak tau.

  2. Emm… antaranya kes kepala babi di Masjid APIUM, senario Pilihanraya kampus…. bagi saya ia panas bagi saya :)

  3. ye,,,,isu itu juga turut membuatkan sy panas,,bkn lg panas dah sampai tahap bara api dah,,apatah lagi melibatkan surau APIUM tersayang….Apapun moga2 penghinaan ISLAM itu dapat kita bela penganiayaannya….

    tntg PRK pula,sebenarnya itu isu yg biasa dilalui dalam PRK saban tahun walaupun ia sememangnya panas dan hangat setiap thn,,,tp mgkn saudara gild msh baru di UM,,kira betul la tu culture shock….

  4. Owh, kamu juga di UM. Terima kasih kerana sudi membaca :)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

