[ Dari Bukit Ibam ke Lembah Pantai ] – Episod 1: Satu hari

+ Selamat tahun baru Hijrah 1430. Bermakna sudah 1430 tahun berlalunya peristiwa hijrah yang sangat beerti bagi semua umat Islam yang reti menilai.

+ Selamat tahun baru 2009 Masehi. Bermakna sudah 2009 tahun berlalunya kelahiran Nabi Isa alaihissalam yang kebanyakkannya disambut dengan kerosakkan.

+ Ya, selamat juga untuk diri sendiri yang sudah selamat tiba, menginap dan mendaftar di Fakulti Pendidikan Universiti Malaya + Kolej Kediaman Kelapan (Kinabalu). Tahun baru, tempat baru, suasana baru namun aku masih aku yang dahulu.

+ Cukup 24 jam aku menjejak kaki ke Kuala Lumpur, tempat tumpah darah serta keringat masa rumaja dahulu. Kini aku menjadi perantau di sini. Cukup satu hari aku di sini, satu perkara yang sangat menganggu aku; Salah jalan dalam UM! Hampeh, ada peta pun tak reti nak baca. Wakakaka.

+ Chow!

4 Komen

  1. Sejahtera.ke atas kamu…
    Selamat belajar……abislah….geng ibam dah takde..scorer…nanti main bola…sape..nak ganti…….nak ganti cikgu..din…10minit pertama je….bolehla…
    k…..next time…lak…

  2. Hu hu hu… nak wat camana, dah UM nak beli… mahal dari Robinho lagi.. wakakakak…

    kim salam Skuad Kelamin Ibam.. :D

  3. Baru ni ambe gi gak KL kat pameran MIIe09..kat Sg Besi lupelak nak halo….
    maklumlah macam jalan…KL gak serabut….
    k..nak main bola lak ptg ni…

  4. Aku kat Ibam la abg sani… sampai senin ni.. huhuhu


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

  • [ Taqwim ]

    Januari 2009
    M T W T F S S
    « Dec   Feb »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • [ Cuba lihat dari bawah tapak kaki ]

    "Jika kau rasa pilihan kau tidak tepat, sebenarnya kau salah lihat. Setiap pilihan pasti ada risiko; Cara kau mengatasi risiko menentukan tepat atau tidak pilihan itu."

    + Mula berblog pada Mac 2004

    + Blog ini bermula Oktober 2008