[ Aku @ IPTAA ] – Episod 3: Tiada Jodoh

+ Ini bukan kisah cinta kaciwa. Bukan juga kisah tepuk-tepuk tersedak.

+ Jodoh aku dengan IPTAA sudah lama bermula. Ya, awal tahun ni sepatutnya aku mendaftarkan diri bagi J-Qaf ambilan Januari 2008. Jodoh kami tiada di situ kerana aku tidak mendaftar pun. Kemudian tawaran KDC JAIP menjelma penghujung sesi persekolahan lepas dan bertempat di IPTAA juga. Namun aku kira jodoh kami tak panjang.

+ Awal minggu ini aku terima tawaran DPLI (Diploma Perguruan Lepasan Ijazah) di Universiti Malaya ambilan Januari 2009. Berguling-guling juga aku memikir sama ada mahu berhijrah atau kekal di zon selesa itu. Akhirnya kuasa Allah menentukan segala. Setelah beristikharah, setiap orang yang aku jumpa mencadangkan aku supaya ke UM. Orang kata; Itu tandanya Allah dah tunjuk jalankan? Aku kira begitu.

+ Jadi, jodoh aku dengan IPTAA tidak panjang kali ini. Hanya sempat bermesra lebih kurang 3 minggu. Aku kini sedang sibuk untuk buat surat berhenti belajar, surat berhenti mengajar dan surat pinjaman perkahwinan hidup susah. Hu hu hu.

+ Owh, aidiladha sudah hampir. Selamat Menyambut Aidiladha 1429.

“Pilihan tiada salah atau betul. Tetapi upaya, usaha dan kesediaan kita menghadapi risiko setiap pilihan akan menentukan salah atau tidak pilihan tersebut.”

+ Chow!

3 Komen

  1. wah.. ke um pula? Apa pun, tahniah diucapkan.

  2. tahniah!!

  3. Syukran!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

  • [ Taqwim ]

    Disember 2008
    M T W T F S S
    « Nov   Jan »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • [ Cuba lihat dari bawah tapak kaki ]

    "Jika kau rasa pilihan kau tidak tepat, sebenarnya kau salah lihat. Setiap pilihan pasti ada risiko; Cara kau mengatasi risiko menentukan tepat atau tidak pilihan itu."

    + Mula berblog pada Mac 2004

    + Blog ini bermula Oktober 2008